رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با جام جم‌آنلاین:

خطر سیلاب در این مناطق جدی است | بارش‌های رگباری و خطر افزایش ناگهانی سطح آب

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری در سطح قرمز نسبت به خطر وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور اعلام خطر کرده است.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری در سطح قرمز نسبت به خطر وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور اعلام خطر کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان، رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در این باره به جام جم آنلاین می‌گوید: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها با شدت خوبی از نیمه غربی کشور آغاز می‌‌شود‌ و در این مناطق  بارش‌های شدیدی را شاهد خواهیم بود.

به گفته او مناطق البرز مرکزی نیز در این مدت بارش‌های مناسبی را تجربه خواهند کرد.

‌رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که کدام مناطق کشور بیشتر در خطر سیلاب قرار دارند؟ ‌عنوان می‌کند: اگر‌ بخواهیم به مناطق پرمخاطره‌ اشاره کنیم باید  به جنوب آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری اشاره کنیم، چراکه میزان بارش‌ها در این مناطق  بیش از دیگر استان‌های کشور ‌خواهد بود.

‌او درباره مخاطراتی که ممکن است در این مناطق رخ بدهد نیز توضیح می‌دهد: شهروندان باید آگاه باشند که در چنین شرایطی خطر بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی‌ وجود دارد.

آن طور که  ضیاییان  توضیح می‌دهد با توجه به اینکه بیشتر بارش‌ها رگباری خواهد بود. این خطر  جدی است که سطح آب رودخانه‌ها به طور ناگهانی افزایش پیدا کند.

خطر سیلاب در این مناطق جدی است | بارش‌های رگباری و خطر افزایش ناگهانی سطح آب

‌کارشناسان تاکید می‌کنند که شهروندان در ‌چهارشنبه و پنجشنبه از سفرهای غیرضروری ‌در این مناطق خودداری کنند.

ضیاییان ادامه می‌دهد: شهروندان باید در این مدت از کوهنوردی نیز اجتناب کنند. علاوه بر این عشایر عزیز این مناطق نیز باید توجه داشته باشند که در این مدت از جا به جایی خودداری کنند و آگاه باشند که خطر صاعقه نیز وجود دارد.

‌به گفته او با توجه به اینکه بارش‌ها به شکل رگباری اتفاق خواهد افتاد شهروندان باید از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کلانشهر تهران و کرج نیز در روزهای پیش‌رو ‌توضیح می‌دهد: ‌روز چهارشنبه شاهد بارش باران در ارتفاعات تهران خواهیم بود و این بارش‌ها در روز پنجشنبه بیشتر خواهد شد و مناطق بیشتری را در بر خواهد گرفت.

به گفته او میزان بارش‌ها در استان البرز ‌شدیدتر از تهران خواهد بود.

ضیاییان در پاسخ به این پرسش که این سامانه بارشی چه زمانی کشور را ترک خواهد کرد؟ نیز می‌گوید:‌ روز جمعه نیز به شکل خفیف شاهد بارش باران در برخی مناطق کشور خواهیم بود. اما می‌توان گفت شنبه آینده بارشی اتفاق نخواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها